اهمیت فعالیت ورزشی برای افراد مبتلا به بیماریهای مزمن و دراز مدت

5 فوریه 2019- در یک مطالعه ی جدید بر اهمیت ورزش برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن تاکید شد .محققان دانشگاه آکسفورد، نگرانی خود را پس از مطالعه ای که نشان داد افراد مبتلا به بیماریهای مزمن و یا طولانی مدت ورزش کمتری نسبت به میزان توصیه شده، انجام می دهند، اظهار کردند.

دیابت نوع 2 اغلب به عنوان یک بیماری مزمن و پیشرونده شناخته می شود، اما مطالعات نشان داده اند که تبعیت از یک رژیم غذایی مناسب سالم و طبیعی و انجام ورزش منظم به بهبودی از دیابت نوع 2 کمک می کند.

یک تیم از موسسه ی سلامت جهانی از دانشگاه آکسفورد به پزشکان توصیه کردند که بر ورزش بعنوان روشی برای بهبود سلامت افراد مبتلا به بیماریهای مزمن اهمیت بیشتری دهند. از جمله بیماریهای مزمن می توان به بیماریهای قلبی عروقی، بیماریهای تنفسی و مشکلات سلامت روان اشاره نمود.

مدت و شدت فعالیتهای ورزشی در بین بیش از 96،000 نفر با متوسط سنی 64.5 سال،​​ که برخی از آنها به بیماریهای مزمن مبتلا بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

افراد سالم،- در مقایسه با افرادی که به بیماری های مزمن مبتلا بودند-، به مدت یک ساعت یا بیشتر در هفته فعالیت های متوسطی مانند پیاده روی سریع و باغبانی انجام می دادند و 3 دقیقه بیشتر به فعالیت های شدید مانند دویدن می پرداختند.

احتمال انجام ورزش توسط افرادی که با مشکلاتی در رابطه با سلامت روان مواجه بودند، کمترین میزان بود، و محققان دریافتند که پایین تری سطح از فعالیت ورزشی متوسطی که توسط این افراد در هفته انجام می شود بطور میانگین کمتر از 2.5 ساعت است در حالیکه برای گروه سالم این نوع فعالیت ورزشی بطور میانگین 11.8 ساعت می باشد.

یک عامل مهم که نیاز به شناسایی و رسیدگی توسط پزشکان دارد، دانستن مشکلات یا مسائلی است که انجام ورزش را برای این افراد سخت تر می کند.

به خوبی ثابت شده است که حتی ورزش ملایم می تواند سلامت و حالت روحی بیماران را بهبود بخشد. تیم تحقیقاتی تاکید کرد که تمرکز بر روی فعالیتهای ورزشی می تواند به افراد مبتلا به بیماریهای مزمن و یا طولانی مدت کمک کند تا از مزایای سلامتی برخوردار شوند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان حداقل 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​هوازی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی سریع را هر هفته توصیه می کند. این سازمان همچنین پیشنهاد می کند تمرین های قدرتی حداقل دو بار در هفته انجام شود.

نویسنده ی ارشد این مقاله دکتر Terry Dwyer، استاد اپیدمیولوژی از دانشگاه آکسفورد می گوید: این یافته های به خصوص به پزشکان این پیام را می دهد که تمرکز بیشتری بر میزان فعالیت بدنی بیماران خود داشته باشند و در هنگام درمان از آنها در مورد میزان فعالیت بدنیشان سوال کنند.

او افزود: یافته های ما بوضوح پنجره ای را برای اقدام موثر بمنظور کاهش بار بیماریهای مزمن و کمک به بیماران مبتلا به این بیماریها در سراسر جهان نشان می دهد. یافته های این تحقیق به صورت آنلاین در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/feb/lower-exercise-levels-identified-among-people-with-long-term-conditions-94831445.html